søndag den 12. februar 2017

Banana-Toffee pie....


Her på vinterferiens sidste dag har jeg lavet Banana-Toffee pie. Det er min søde kollega Christina, der i sin tid introducerede mig for den ved en af vores såkaldte "Kagekonferencer" (læs: hyggelige kaffepauser med nogle udvalgte, specielt søde lægekolleger, i vores weekendvagter *smiler*)

I får lige opskriften her:

100 gram smør
ca. 250 gram Digestive kiks
1 dåse karamelliseret kondenseret mælk 
2-3 bananer, alt efter størrelse
1/4 liter piskefløde
Chokoladedrys

Smørret smeltes og blandes med fint-knust Digestive kiks. Blandingen lægges i bunden af en springform og trykkes godt fast. Sættes til afkøling i køleskabet i en halv times tid. 

Den karamelliserede mælk hældes over kiksblandingen og fordeles i et jævnt lag og sættes igen til afkøling. Denne gang i 1½ - 2 timer. 

Bananerne skæres i skiver og lægges på karamellaget, derefter fordeles den piskede fløde og der drysses chokolade over som pynt. 

Jeg er virkelig dårlig til at bage, men denne Banana-Toffee pie er så let at lave, at selv JEG kan finde ud af at lave den. - Og jeg siger Jer den er GO'

VELBEKOMME!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar