onsdag den 4. januar 2017

Nytårsforsætter.....Glem det....


Nytårsforsætter er sikkert en fantastisk ting for nogen, men DE HOLDER IKKE for mig. Jeg ved ikke, hvor mange gange jeg har lavet nytårsforsætter og sat mig for, at jeg skulle begynde at motionere, tabe mig, droppe slik i aftenvagterne og så videre. Ikke én eneste gang er det lykkedes at holde dem, og hvorfor skulle det egentlig også være lettere bare fordi det er Nytår?

Jeg kunne godt have brug for at tabe mig, - bevares, det er da ingen hemmelighed, men det behøver vel ikke være lige nu, for hvad så med alle de gode sager, der stadig er tilbage fra Jul og Nytår, skal de så smides ud? Her i huset går vi jo ikke ind for madspild *smiler*

Der er stadig en æske mini-marcipanbrød i skabet, en pose af slagterens fantastiske julemedister og en portion af det gode hjemmelavede tarteletfyld med høns i asparges i fryseren, luksustarteletterne ligger bare og venter på at blive fyldt, det vil jo være ærgerligt at kassere det hele, ik'......

- Og hvad med de sidste "forkølede " BAILEYS-KUGLER - dem som var de mindst pæne at se på, men det ændrer jo ikke på, at de smager forrygende???? No way, de skal ikke smides ud, det smager de ganske enkelt for godt til.

Det kan godt være jeg har rygrad som en regnorm, men jeg orker ikke at beskæftige mig med de nytårsforsætter længere.

Men til gengæld har jeg lovet mig selv, at passe bedre på mig selv i det nye år. Jeg er allerede begyndt at gå liiiidt før i seng, der er stadig plads til forbedringer, men jeg er på rette vej. Jeg har også hanket op i mig selv og er begyndt at gå nogle flere ture for at holde gang i kroppen. En anden ting er, at jeg vil gøre hvad jeg kan for - i videst muligt omfang - at gøre ting, der gør mig glad, men man må jo tage det sure med det søde her i livet *smiler*


Sidst, men ikke mindst skal der stresses mindre på jobbet, og det SKAL bare være sådan.... Jeg har bestemt mig for at sætte tempoet ned, ..... man får jo ingen tak for, næsten, at gå ned med stress igen, vel?
Det er bestemt ikke let, når man er ansat i en akutmodtagelse, men jeg er nødt til at gøre en indsats.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar