lørdag den 3. september 2016

Mallorca countdown #4

Smuk, smukkere, smukkest

Cap de Formentor er et fuldstændig fantastisk sted, og der er slet ingen tvivl om, at det er et sted vi vil vende tilbage til igen og igen, hvis ikke hver gang vi kommer til Mallorca, så i hvert fald næsten.

Patrick hentede os ved hotellet, derefter hentede vi Marta og Agnieszka og så gik det ellers ud mod Cap de Formentor.

Vi startede med at køre op til udsigtstårnet Talaia d'Albercutx, hvor udsigten er helt fantastisk. Jeg må indrømme, at min højdeskræk kom på noget af en prøve uuuha..., men jeg ville IKKE stå tilbage for de andre, så selvom jeg rystede, svedte, var mega svimmel og havde helt vild hjertebanken kom jeg med helt op. Der var jeg sgu ærlig talt lidt stolt af mig selv, men det var helt sikkert ikke gået, hvis ikke Bernd havde været der til at støtte mig, - tak skat *smiler*

Talaia d'Albercutx


Udsigt over Pollensa bugten og bagerst Alcudia bugten. I det fjerne ses lidt af Port de Alcudia

Bernd tager billeder fra ruinerne for foden af udsigtstårnet


Utroligt at nogen kan finde på at lave graffiti på de gamle ruiner (dejligt lige af holde fast når højdeskrækken raser *smiler*)

For foden af Talaia d'Albercutx ligger nogle gamle ruiner. Man kan sige, at gammelt og nyt mødes her, for "nogen" har lavet graffiti på væggene. Jeg synes det er synd, og alligevel er det med til at gøre stedet helt specielt.


Stenen som de fleste fotograferer

Fra Talaia d'Albercutx kørte vi lidt længere ned til udsigtspunktet Mirador es Colomer. På vejen ned tog Bernd billedet her af stenen, som stort set alle, der besøger Cap de Formentor fotograferer.

Vind i håret ved Mirador es Colomer

Platja de Formentor

Vi fortsatte ned til den smukke strand Platja de Formentor hvor vi tog en dejlig forfriskende dukkert.

Smukke Cala Figuera

På vej ud til fyrtårnet, som egentlig var målet for turen, holdt vi lige ind og tog lidt billeder ud over Cala Figuera. Jaarmen... Er det ikke smukt?

Patrick og Bernd i lyset fra skumringen, som så småt var begyndt

Det første glimt af fyrtårnet Far de Formentor

Vi nærmer os


Patrick havde sørget for lidt snacks og et glas vin til os. Vi havde det simpelthen bare så hyggeligt.


Her har vi så forskellige slags saltsnacks, humus, oliven, god hvidvin, vand, selfiestang, kameraer, solbriller og rygsæk i ét stort rod. - Ingen fine fornemmelser her, og hvor er det skønt.

Smuk, smukkere, smukkest

Vi fik hvad vi kom for, - den FORMIDABLE SOLNEDGANG, ganske enkelt. Tro mig - vi vender helt sikkert tilbage og nyder solnedgangen derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar