tirsdag den 15. november 2016

Julemarked på smukke Egeskov slot....

Fotocredit: Egeskovs hjemmeside

I søndags var vi jo, som tidligere nævnt, til Julemarked på Egeskov slot. Standene var bygget op i Veteranbilmuseet og i en af staldbygningerne, og der var stande under halvtag i gården og i telte rundt om på pladsen. Der var pyntet smukt op med masser af juletræer med lys, guilander, bålfade og så videre, så der var rigtig hyggeligt rundt omkring. Men FOR HULAN DA, hvor var det en kold fornøjelse, og jeg skulle lige hilse og sige, at jeg frøs med anstand, selvom jeg havde godt med tøj på.



Der var ikke så meget run på standene ude i gården, - på grund af kulden trak de fleste besøgende indenfor, men der var det altså også muligt at købe alt fra julepynt, smykker, julebagværk til lækker glaskunst og værktøj, biler, våben, golfkøller m.v. håndlavet af chokolade, der var forarbejdet så det lignede gammelt, rustent jern.


Jeg har tilladt mig at låne et par af billederne fra Egeskovs hjemmeside, for der var så mange mennesker på markedet, at det ikke rigtig var til at tage gode billeder i hallerne.


Slotsnisserne Gorm, Thyra og Harald underholdt på scenen og gik rundt og sludrede med folk. Jeg er normalt ikke så meget til sådan noget halløj, men de var faktisk ganske underholdene når de gik rundt og lod folk hilse på deres usynlige hund som gerne måtte klappes *smiler*

Smukke Egeskov slot
Årets første æbleskiver

Julemarkedet lukkede kl. 17, så da mørket begyndte at falde på kom lysene ned ad alléen mere til deres ret.

Hvis I skulle have lyst til at kigge forbi Julemarkedet på Egeskov slot kan det nås i weekenden 26. - 27. november 2016, det er rigtig hyggeligt og kan anbefales.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar