søndag den 27. november 2016

Glædelig 1. søndag i Advent....


I år har vi sprunget adventshyggen over her på den 1. søndag i Advent, jeg har nemlig været på arbejde fra 15 - 23. Som de fleste andre familier har vi også vores advents-traditioner, men de må vente til næste søndag, hvor vi har pigerne på besøg.


Det første år Bernd og jeg holdt Jul sammen, forærede han mig Georg Jensens advents-stage, som jeg havde ønsket mig. Jeg syntes den var alt for dyr, så det var ikke noget jeg prioriterede at bruge penge på. Han syntes nu jeg skulle have den, i anledning af at vi skulle holde vores første fælles Jul, sagde han.

Jeg fik den sidst i november, så jeg kunne glæde mig over den alle 4 søndage. De første par år brugte vi den bare som almindelig stage, men efterhånden er det blevet en tradition, at have den i en dekoration.


Det er simpelthen noget af det letteste. Jeg sætter stagen på et hvidt fad og lægger gran løst ind imellem buerne på stagen, og når hullet i midten er fyldt ud lægger jeg lidt stjerner og kogler på.

Fordelen ved at lægge grankviste løst på fadet er, at de så let som ingenting kan skiftes, efterhånden som de bliver kedelige og begynder at drysse.

Stjernerne har sin helt egen historie. De er flettet af min dejlige mor, som vi desværre ikke har længere. De var det sidste julepynt hun lavede, så uanset hvad, så synes jeg de skal på vores adventsdekoration hvert år.


Her er så den færdige kreation, som kun har taget ca. 10 minutter at lave.

Hvis I følger med her på bloggen vil I hurtigt finde ud af, at vi ikke gør det store ud af Julen. Det generer os ikke det mindste at bruge færdige produkter og springe over hvor gærdet er lavest med juleforberedelserne. Man bestemmer jo heldigvis selv, hvor meget man vil gøre ud af det, og her i huset er der ganske enkelt ikke energi til at jule helt vildt meget, men én ting er helt sikkert, - DET BLIVER JUL ALLIGEVEL, og den bliver DEJLIG *smiler*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar