torsdag den 10. november 2016

Port de Alcudia......Jeg bliver så glad indeni....

Lavvande ved den fantastiske strand ved Port d'Alcudia

En af mine søde, tidligere kolleger og hendes familie rejste gennem rigtig mange år til Sydfrankrig på sommerferie. De boede det samme sted, i præcis den samme lejlighed hvert evig eneste år. Jeg fattede ganske enkelt ikke, at de gad. Når jeg spurgte, om de ikke snart havde lyst til at prøve at tage et andet sted hen på ferie, svarede hun altid: "Naaarjjj, der er SÅ dejligt og vi elsker at være der, - det er ligesom at komme hjem". Nåh - ja, hver sin lyst, tænkte jeg.

Nu her mange år efter må jeg indrømme, at jeg begynder at kunne følge hende lidt - men også kun lidt *smiler*

Er der noget jeg IKKE er, når det kommer til det at rejse, så er det tryghedsnarkoman, og jeg har da også  altid højt og helligt proklameret, at sådan noget ALDRIG kom til at ske for mig, men jeg må erkende, at efter vi nu har været i Port d'Alcudia for 3. gang, så begynder jeg faktisk også at føle mig hjemme, og jeg ELSKER at være der. Jeg bliver så glad indeni, når jeg færdes i området helt inde ved havnen og går vores lange ture ved stranden.

Udsigten fra "vores" badebro

Stranden er helt fantastisk i området omkring Alcudia. Man skal rigtig langt ud, før vandet begynder at blive dybt, så stranden er helt ideel, hvis man har små børn med.


Her ses lidt af strandpromenaden, som vi kalder Den blå sti. Uh... vi har travet ganske mange kilometer ad den sti. Der er så hyggeligt, når man kommer hen i den del, hvor der er palmer på stranden.

Udsigten fra udsigtsbroen inde ved lystbådehavnen

Men nu er Alcudia jo rent faktisk flere ting. Det første folk tænker på er jo nok den flotte, lange strand.

Lystbådehavnen i Port d'Alcudia

Der er jo også den hyggelige lystbådehavn, hvor der ligger masser af både i alle prisklassser. Hvis man gå helt ud af den ene mole kommer man ud til de virkelig store, dyre yachts. Ude for enden af molen ligger også et par store luksushoteller med dertil hørende luksusrestauranter. Det er blandt andet der ude man, efter sigende, får Mallorcas bedste Gin and tonic.
Er man til den slags, er der et lille aftenmarked ud langs den lange mole, - hvor mange aftener per uge afhænger af sæsonen.

Og så må man jo heller ikke glemme byen Alcudia, som jeg synes er SÅ dejlig. Indlæggene fra Fira d'Alcudia giver måske et lille indtryk af den gamle by, men ellers kommer der et indlæg, som kun omhandler byen på et tidspunkt.

En af de store strandbarer

Nu er det jo ikke kun om dagen stranden er fantastisk. Det er skønt at gå en rolig aftentur langs strandpromenaden og helt ind til selve havnen. Det bliver vi ALDRIG trætte af *smiler*

Udsigt over torvet ved aftenstid

Vi kan få en del tid til at gå med, at stå på udsigtsbroen og kigge ud over lystbådehavnen og livet på det lille torv ved havnen.

Vi kom lige forbi

Der er altid en del små sandskulpturer langs stranspromenaden. De giver lidt håndører til dem, der har kreeret dem. Denne gang var der blandt andet denne sandskulptur med lysene i: Happy in Mallorca - og det er lige præcis hvad jeg er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar