tirsdag den 22. november 2016

Vorupør, Thisted og Love Actually....

Oddesund broen

Fredag morgen stod vi op før en vis mand får sko på. Vi spiste en hurtig morgenmad, pakkede bilen og kørte nordpå og var i Vorupør lidt før frokost. Planen var, at vi ville begynde at sætte Ivarplank på sommerhusets vestvæg, men det stod desværre ned i lårfede stråler, så det droppede vi.

Vi havde aftalt med Claus og Maja, at vi skulle komme til middag hos dem i Thisted fredag, så vi kunne se deres nye hus, det glædede vi os naturligvis mega meget til. Vi startede med en rundvisning i huset, og jeg synes det er et dejligt hus med en "god ånd" - hvis I forstår. Der er en rar stemning i huset, men der skal ordnes nogle kosmetiske ting, som de glæder sig rigtig meget til at få lavet hen ad vejen. Rom blev jo ikke bygget på én dag. Claus er ved at udvikle sig til en rigtig handyman og nyder at prøve kræfter med mange ting selv, så han hygger sig med det.

Efter en rigtig hyggelig aften vendte vi næsen vestpå mod Vorupør, hvor vi nød en stille go'nat drink og krøb under dynerne, da vi - i håb om at vejret ville være bedre lørdag - havde stillet vækkeuret til kl. 08.00.


Lørdag var det bygevejr, men vejrudsigten sagde færre byger op ad dagen, så vi bestemte os for at køre om i byen og handle lidt ind til frokost, og så ville vi en tur ned og kigge på Landingspladsen.


Gamle fiskerhuse til opbevaring af fiskernes grej

Jeg får simpelthen sådan en ØV-følelse indeni, når jeg ser, hvordan Landingspladsen er blevet mollestreret ved alle de nye "forskønnelses-tiltag". Okay, Vorupør har virket meget slidt, forfaldent og misligholdt gennem de seneste mange år, så derfor er det heller ikke nogen luksus, at der bliver gjort noget for at byen bliver pænere, men det er stilen jeg opponerer imod. Jeg har planer om et indlæg her på bloggen om Vorupør før og nu, så jeg viser Jer ikke nogen fotos af de nye ting lige nu. 

Vi gik lidt rundt og kiggede, før vi kørte hjem i varmen og spiste frokost. 

Ind i mellem bygerne kom de sidste planker på vestvæggen, og sidst på eftermiddagen var vi klar til at pakke bilen og køre mod Esbjerg.


Det går stille, roligt og laaaangsomt fremad, og lidt pynter det da, men der er godt nok lang vej endnu, før vi kan påstå vi er færdige med renoveringen af vores lille sommerhus. 

Søndag, på feriens sidste dag, fladede vi ud med morgenhår og joggingtøj, pandekager, og som prikken over i'et så viste TV3 "Love Actually" *smiler*

Billedet er lånt på et sted på nettet

Mange kalder filmen elendig og plat, endnu flere ELSKER den. Jeg tilhører den sidste kategori og sluger den råt, hver gang jeg kan komme afsted med det, men jeg er jo også mest til "feel good" film. - Og sådan er det bare - BUM *smiler*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar