onsdag den 28. december 2016

Julen er ovre, - nu er det min tur til at holde fri....

Juletræet med NOGLE FÅ alle de gaver vi havde i år

Når jeg husker tilbage, kan jeg virkelig ikke komme i tanker om nogen Jul, der har været så hektisk, som den i år.


Den sidste uge op til Jul havde jeg rigtig mange vagter, ind i mellem holdt vi min fødselsdag, og de værste nullermænd skulle ryddes af vejen inden Claus, Maja og Ringo kom hjem den 22. december. Jeg havde heldigvis fri den dag, så vi kunne råhygge med nogle af Claus livretter, god vin og en masse hyggesnak.
Den 23. nåede jeg lige at kramme Maja og Ringo farvel inden de kørte hjem til Thy, og endnu en travl aftenvagt ventede for mit vedkommende.

Der er jo mange traditioner forbundet med Julen, og én af dem er, at Jannie og hendes familie kommer til kaffe lige tids nok til at de kan se Disney's Juleshow inden julemiddagen, som består af andebryst, flæskesteg og julemedister med hele "svineriet" og risalamande til dessert, står på bordet.

Jeg tror faktisk, at det tidspunkt jeg nyder allermest ved Julen er, når jeg sidder og hygger sammen med dem jeg elsker ved det veldækkede julebord med lækker mad og god vin. Det rolige samvær er bare så dejligt.


Men julen er jo også børnenes fest, og når der sker så mange spændende ting med gaveræs, julemand, julegodter og sengetider der bliver sat på stand-by, kan gearet godt ryge lidt op. Vores to fantastiske tøzepiger - ja, det er altså ikke mig, der har fundet på det udtryk - klarede det rigtig godt, men endte naturligvis med at blive godt overtrætte, for til sidste at gå ud som et par lys inde i vores senge.

Efter et par timers voksenhygge, oprydning og hurtigt tjek på computeren af, hvad der var sket ude i verden, krøb vi dødtrætte under dynerne.

1. Juledag stod den på julefrokost, også her hos os, og 2. Juledag krævede en aftenvagt min fulde opmærksomhed.

I dag er Claus rejst hjem til Thy, vi har passet vores dejlige tøzepiger nogle timer, juletræet er smidt ud, alt pynt er pakket sammen og der er bund i vasketøjskurven.

Det har været en rigtig dejlig jul, men hold k... hvor er jeg glad for, at det nu er min tur til at holde fri, - HELT FRI. Det trænger jeg til. Jeg skal nemlig først på arbejde til næste år *smiler*


Glædelig baghjul....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar