torsdag den 15. december 2016

Smukke Tivoli og ude godt, men hjemme bedst....


Vi sluttede vores tur til København med det, vi primært var taget derover for, nemlig en juletur i Tivoli. Som sædvanlig var der utrolig smukt i Tivoli med alle lysene, julepyntningen og stemningen i det hele taget. Nu er det ikke første gang vi er i Tivoli i december, og det er altså imponerende, hvordan haven bliver smukkere og smukkere pyntet for hver gang man kommer derover til Jul.



Man skulle næsten tro, at det halve af Danmark havde fået samme idé som os, for jøsses hvor var der mange mennesker i Tivoli. Mange steder var det næsten umuligt at "sparke sig frem" og meget af tiden gik med at stå i kø for at komme videre. På et tidspunkt var det tid til lidt aftensmad, og historien fra Nyhavn gentog sig. Ingen restauranter havde plads, og der var kø stort set alle steder. Til sidst fandt vi plads på Viften, hvor vi fik en gang flæskesteg med "hele svineriet" og Risalamande til dessert. Der var bare lige det ved det, at vi kun kunne få plads udenfor, og der ikke var nogen terrassevarmere, hvilket resulterede i kold mad. Bernd fryser jo aldrig, men jeg kom i den grad til at hundefryse.
Men vi skulle jo videre, der var stadig nogle timer til vores tog gik hjemad mod Esbjerg.



Når jeg ser tilbage på dagen i København var det en rigtig dejlig dag med en masse gode oplevelser. Der var virkelig mange mennesker alle vegne, jeg har aldrig tidligere oplevet København på den måde. Faktisk snakkede vi om, at vi ikke havde så meget lyst til at tage derover igen i december, med mindre det var fordi vi gerne ville vise pigerne København ved juletid. Som jeg sagde til Bernd, - "Jeg bliver lige pludselig fantastisk glad for, at jeg bor i Esbjerg" *smiler*
Når det så er sagt, så er København jo en virkelig dejlig by, som jeg hellere end gerne komme i, og vi har da også snakket om at tage derover nogle dage til sommer, hvis der ikke dukker noget endnu mere spændende op på programmet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar