søndag den 28. august 2016

En dejlig weekend er ved at være slut

Franske lækkerier

Vi havde bestemt os for, at Bernd skulle køre op i sommerhuset fredag og til lørdag aften, og få lidt fra hånden deroppe. Nu arbejder jeg jo rigtig tit fredag aften, så det var selvfølgelig ærgerligt, at han ikke ville være hjemme, når jeg endelig havde en fredag aften fri, men vi er jo også nødt til at komme lidt videre med renoveringen ind i mellem. Og så var der jo i øvrigt også noget græs som trængte til at blive slået.


Jeg havde forskellige ting jeg skulle have ordnet lørdag, og slog blandt andet vejen forbi Torvet, hvor det var sidste dag der var Internationalt marked. Det er mest madboder fra forskellige lande, men også lidt andet. Jeg elsker markeder, og det internationale marked, som kommer hver sommer er et must, hvis vi er i byen på det tidspunkt.

Et par hollandske spasmagere, som allerede havde solgt godt

Spansk paella, denne her er med kylling og chorizo

På den spanske stand Francesca Paëlla solgte venlige Jose på billedet her 3 forskellige slags paella. Jeg kunne ikke stå for den med kylling og chorizo og købte en portion med hjem til frokosten. Det er ikke så tit man støder på paella uden seafood, så det benyttede jeg mig lige af. Varm seafood er altså ikke liiige et hit hos mig.

Rigtige engelske fugdes, yummy



Hvis der skulle uddeles en præmie for den hyggeligste stand, måtte det helt klart være denne italienske stand med antipasti. 

Jeg var inde og kigge på en polsk stand, hvor de handlede med figurer lavet af metaldele, som var svejset sammen. Om man kan lide sådan noget eller ej er jo en smags sag, men da jeg så de havde et par forskellige elefanter var jeg nødt til at købe en til Bernd. Det er så svært at finde elefanter, som han ikke har i forvejen, men denne her er unik, så der kunne jeg da være sikker på, at han ikke havde en magen til. Det skal lige siges, at han samler på elefanter og samlingen består af 827 forskellige. Nu er det ikke sådan at vi har hele vores hjem overbroderet med elefanter, det ville jeg slet ikke kunne holde ud *smiler*

Endnu en elefant til samlingen

Det var et par unge mennesker, der havde standen. De fortalte, at det var pigens bedstefar der for mange år siden havde startet produktionen af figurerne. Det var mens der var stor fattigdom i Polen, og han næsten ikke kunne brødføde sin familie. Derfor samlede han alt hvad han kunne finde, for at se om han kunne få penge ud af det. Han begyndte blandt andet at lave metalfigurer. I dag er det den unge pige og hendes kæreste, der laver figurerne og sælger dem på markeder rundt om i Europa. 


Så startede Toppen af poppen igen. Hvor har jeg glædet mig til det. Denne gang var det søde, smukke, dygtige Ida Corr der var hovedpersonen. Det var fantastisk at høre hendes lækre musik i andres fortolkninger. Der var to ting, som jeg lagde specielt mærke til, den ene var Noah, som jo normalt synger på dansk, han sang på engelsk i aften, og hold nu op... Det burde han altså altid gøre. Og så var der Lau Højen, som gav Ida Corrs hit "Let Me Think About It" en ordentlig spandfuld Carpark North, - WAUW, det var SÅ fedt.
Det var en fed afrunding på weekenden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar