torsdag den 13. oktober 2016

Fira d'Alcudia - dag 3


Nu er jeg simpelthen nødt til at få de 3 dages Fira d'Alcudia afsluttet her på bloggen, for der skete bare SÅ mange andre herlige ting, både store og små oplevelser og dejlige stunder,  i vores ferie, som jeg også gerne vil fortælle om. Det kommer til at blive blandet med andre indlæg fra hverdagen og så videre, for der er jo også andet i livet end vores absolutte favorit-ø *smiler*

Kunsthåndværker der hugger figurer ud i sten

Samtidig med de forskellige events, der finder sted under byfesten, er der også et stort marked. Markedet er delt op i forskellige afdelinger, vi synes afdelingen, hvor de handlende er klædt ud, er den sjoveste at gå og kigge i. 

En cykelbod hvor man kan købe håndlavede fløjter m.v.


Den venlige mand her, der havde en bod med alverdens forskellige ting, var lige med på, at jeg var ved at tage billeder af ham, så han hentede sin kone og deres (betuttede) barnebarn, så de kunne komme med på billedet *smiler* 

Spareribs, kyllingebryst og pølser

Kæmpegrillen var tændt op, og man kunne sagtens få sin sult stillet, vi købte godt nok ikke noget i boden, men det så bestemt lækkert ud, det de lavede. 

Vi var gennem markedet alle 3 gange vi var oppe til byfesten, vi kan simpelthen ikke lade være, vi elsker markeder, når vi er ude at rejse, men vi havde klokken lidt på nakken, da vi havde bestemt os for at gå hen og se afslutningen af Fira d'Alcudia 2016.


Festen slutter med Boll de bot, som er traditionel dans og musik. Jeg havde været inde og google Ball de bot, for at se hvad det var, der kunne jeg se, at det ganske rigtigt var gammel, traditionel dans, og de videoer jeg så på YouTube var fra opvisninger, hvor danserne var i folkedragter. 

Vi vidste ikke helt hvad vi skulle forvente, så vi satte os i et par af stolene, der stod rundt i kanten af Place de Charles V og ventede på, hvad der skulle ske. Efterhånden som der stimlede flere og flere folk til, undrede jeg mig lidt over, at jeg ikke så nogle dansere i folkedragter, som stod klar til at give opvisning. 

MEN - MEN - MEN....
Da musikken begyndte at spille vrimlede det ud på torvet med mennesker - unge som ældre (faktisk rigtig mange unge) - der begyndte at danse.



Det var noget med danse i ring, og alle kunne være med, hvis de kendte trinene, og man kunne gå til og fra, når man trængte til en puste-pause. Det skal simpelthen opleves, det var faktisk rigtig underholdende, og jeg må da indrømme, at vi var meget imponerede over, at så mange unge mennesker virkelig var dygtige til den type dans. De lignede helt bestemt nogen, der virkelig nød det og havde en fest.


Det var ikke nogen opvisning, vi var kommet til, men ganske enkelt en festlig afslutning på årets Fira d'Alcudia, men det gjorde bestemt ikke oplevelsen ringere, - bare anderledes *smiler*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar