mandag den 31. oktober 2016

På Calvari'en....

Så kommer der lige lidt mere Mallorca-spam - der kommer mere, så er I advaret endnu en gang *smiler*

Så er vi ved at være klar til afgang

På andendagen, hvor vi havde lejet Opel Corsa'en, startede vi tidligt med at køre op til Pollenca. Vi havde planlagt, at vi ville gå en tur på Calvari'en, som er en sti bestående af 365 trin - et for hver af årets 365 dage. Calvari'en fører op til et lille kapel på toppen af bjerget.

Da vi kom op til Pollensa kørte vi efter den første skiltning vi så, og kom op ad en snoet, kringlet vej gennem et smukt beboelsesområde. Vi parkerede bilen, da vi syntes vejen blev lige rigeligt smal, og begyndte at gå i stedet. Det undrede os lidt, at vi ikke så noget, der kunne ligne Calvari'en nogen steder. Til sidst havde jeg brokket mig tilstrækkeligt længe til, at Bernd gik med til, at vi vendte om og kørte ned til byen igen. - Men udsigten var nu smuk ud over en del af Pollensa.

Vi fandt en parkeringsplads og begyndte at gå ind ad den første gade vi mødte, og kom hurtigt til det lille torv hvor Calvari'en starter. Øjjj - det så ud til, at der var langt op til kapellet *smiler*

På den nederste del af stien var der et par caféer og flere små butikker, der handlede med gode, lokale produkter, - ikke noget med noget turist-krams.

Et sted sad en musiker i skyggen og spillede "La Vie en Rose" - i ved dén med Edith Piaf. Han spillede den om og om igen, så det var nok den eneste han kunne spille. Han virkede så sød og fik selvfølgelig et par Euros *smiler*

Der lå flere smukke huse oppe ad Calvari'en. Der måtte være nogle bagveje op til husene, for der stod biler ved en del af dem.

Oppe på toppen var vi inde og se det lille kapel, der efter sigende blandt andet bliver brugt til bryllupper. Hvis det er rigtigt, så er de vist nødt til at tage pladsen foran til hjælp også, for der er ikke plads til ret mange i kapellet.

Udsigt over Pollenca, i baggrunden skimtes Pollenca-bugten

Mens jeg stod og nød den fantastiske udsigt, gik Bernd lidt hen ad en lille vej ved kapellet. Pludselig kom han grinende tilbage og sagde, at hvis vi var fortsat ca. 100 meter op ad vejen før, ville vi være nået frem til kapellet ad bagvejen. Okay - godt så da *smiler*

Så er vi på vej ned af trapperne igen

Vi var simpelthen nødt til at have noget koldt at drikke, da vi var nede i byen igen. Det var 25 grader varmt, så det kunne jo have været værre, men trapperne alene gav varmen. Bernd fik en Sprite, da han jo skulle køre, jeg drak et glas dejlig kold Sangria... Uh...det var godt *smiler*

Turen på Calvari'er var helt klart endnu et højdepunkt  i vores dejlige ferie, og kan bestemt anbefales hvis Jeres vej skulle falde forbi.